تیمارگاه حیات وحش استان خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان
سرخط خبرها

هویج سرشار از مواد مغذی است +طرز تهیه خورش هویج ترکی

  • کد خبر: ۹۴۲۲۱
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
هویج سرشار از مواد مغذی است +طرز تهیه خورش هویج ترکی
هویج به عنوان شیرین‌ترین نوع سبزیجات فایده بسیاری برای سلامت پوست و بدن دارد که شاید تنها چند مورد از آن‌ها را بدانید. هویج با داشتن مواد مقوی و ویتامین‌ها منبع مهمی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها است.

به گزارش شهرآرانیوز، هویج، یک ریشه گیاهی دارد که اغلب ادعا می‌شود برای سلامتی، یک غذای کامل است. هویج، ترد، خوشمزه و سرشار از مواد مغذی میباشد و منبع خوبی از بتاکاروتن، فیبر، ویتامین K، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. این نارنجی رنگ ترد دارای مزایای فراوانی برای سلامتی است و غذای عالی برای کاهش وزن نیز محسوب می‌شود و با سطوح پایین کلسترول و بهبود سلامت چشم ارتباط دارند.

همچنین آنتی اکسیدان‌های کاروتن موجود درهویج، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. هویج در بسیاری از رنگ‌های زرد، سفید، نارنجی، قرمز و بنفش وجود دارد. هویج قدیمی و شناخته شده که رنگ نارنجی نیز دارد، رنگش را از بتاکاروتن (آنتی اکسیدانی که در بدن تبدیل به ویتامین A‌ می‌شود)، می‌گیرد.

خورش هویج

این غذا از خورش‌های محبوب تبریزی است که به نام خورش هویج ترکی هم شناخته می‌شود. تبریزی‌ها به جای هویج معمولا از زردک برای تهیه این خورش استفاده می‌کنند که بسیار خوشمزه‌تر می‌شود. تهیه این خورش متفاوت را به افرادی که دنبال طعم‌های خاص هستند توصیه می‌کنیم و حتم داریم از طعم ملس آن خوششان می‌آید.

مناسب برای: ۴ نفر

زمان تهیه: ۱۸۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه خورش هویج

پیاز بزرگ: یک عدد
آلو خورشی: ۱۰۰ گرم
هویج: ۴۰۰ گرم
گوشت خورشی: ۴۰۰ گرم
رب گوجه‌فرنگی: ۲.۵ قاشق غذاخوری
روغن و شکر: به میزان لازم
زعفران و لیموترش: به میزان لازم
چوب دارچین: یک تکه
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

روش تهیه

پیاز را نگینی ریز خرد کنید. درون قابلمه‌ای کمی روغن بریزید و آن را تفت بدهید تا طلایی و سبک شود. مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و کمی دیگر تفت بدهید.

گوشت را قیمه‌ای خرد و به پیازداغ اضافه کنید. به تفت دادن ادامه بدهید تا رنگ گوشت تغییر کند. چند لیوان آب‌جوش به همراه تکه‌ای چوب دارچین به قابلمه اضافه کنید و اجازه بدهید گوشت با حرارت ملایم بپزد.

هویج‌ها را خلالی نازک و به صورت یکدست و یک‌اندازه خرد کنید و درون تابه‌ای همراه با مقداری روغن تفت بدهید تا کمی سرخ شود. در تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا هویج‌ها نرم شوند. کمی زعفران دم‌کرده، شکر و بعد هم رب گوجه‌فرنگی به هویج‌های نرم‌شده اضافه کنید و تفت بدهید تا طعم خامی رب گرفته شود.

گوشت که پخت، هویج و آلوخورشی و مقداری نمک و فلفل به قابلمه خورش اضافه کنید و اجازه بدهید خورش با حرارت ملایم جا بیفتد.

۳۰ دقیقه مانده به پایان پخت، زعفران دم‌کرده را به خورش اضافه و چوب دارچین را از آن خارج کنید. در صورت تمایل، مقداری آب‌لیمو به آن بیفزایید. آب خورش که کم شد و به روغن نشست، می‌توانید آن را سرو کنید.

فوت آشپزی

*می‌توانید از ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم مرغ به جای گوشت قرمز در این خورش استفاده کنید.
*آب‌لیمو را در پایان پخت به غذا اضافه کنید تا رنگ غذا تغییر نکند و ترشی آن از بین نرود.
*خلال‌های هویج باید کمی باریک‌تر از سیب‌زمینی سرخ‌کرده باشد.

 

طرز تهیه خورش هویج

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->